T-Dag med Claus Smed – Har du billeder i skufferne?

I denne uge, har vi besøg af Claus Smed, der er en af gutterne bag www.filterimages.com.

Filterimages er til for fotografen

 Mit navn er Claus Smed. Jeg har brugt hele mit voksenliv i reklamebrancen, først som billedbehandler og de sidste mange år som Art director.

 Jeg har et stort hjerte for det visuelle og har brugt mange tusinde timer i Photoshop for at opnå det perfekte i et billede, så det kunne bruges i forskellige kampagner. Jeg har arbejdet sammen med og for de dygtigste fotografer i Danmark.

 Når jeg stresser af i hverdagen, fotograferer jeg. Der er noget magisk ved at få en idé ­og så skyde den.  Jeg elsker at nørde med lys og farver og se ting i hverdagen, der bliver til skud. Billeder, der fortæller en historie.

 Jeg vil gerne have mere ud af al den tid, jeg bruger på mine skud. Derfor har jeg været med i tre forskellige billedbanker med stor begejstring til at starte med… og så skete der ikke en skid! Eller det vil sige, når der blev solgt et billede, fik jeg selv så lidt ud af det, at det ikke gav nogen mening at bruge tid på at få mine billeder i en billedbank. Det var den følelse, jeg sad med gang på gang.

 I 2015 lavede jeg et udkast på en ny billedbank! En billedbank, der var til for fotografen, en billedbank, jeg selv gad være med i. Vi stiftede selskabet Filterimages – en billedbank, hvor fotografen får en fair deal.

 

Uddrag fra Clauses eget arkiv på sitet

Og hvad er det så, vi kan i Filterimages?

Først og fremmest går Filterimages ud på, at fotografen bliver set af de kreative på reklamebureauer og i virksomheder, der køber billeder. Vores fornemmeste opgave er at sørge for, at reklamebureauerne ved, hvem vi er, og hvem fotografen er.

 Førhen tog fotograferne rundt på bureauerne og viste deres mapper frem, Kunne de lide billederne, fik de et job, og var kemien god, blev fotografen ofte brugt igen og igen. I dag kan du i stedet vise dine billeder på Filterimages, hvor virksomheder og mange art directorer, hele tiden holder øje med nye billeder.

Kort om Filterimages:

 -Vi gør alt, hvad vi kan, for at jeres billeder bliver set af medie- og reklamebrancen.

 – Fotografen får selv 50% af alt salg.

 -Vi ejer 100% af Filterimages og kan derfor udvikle os i fotografens retning.

 -De kreative på bureauerne, der ser og køber jeres skud, kan se hvem I er og kontakte jer direkte.

 -Hvis fotografen ikke sælger billeder, tjener Filterimages ingen penge.

 

 

Filterimages gør det let og fair at sælge billeder

I Filterimages mærker vi kundernes behov for billeder, der ligger klar til brug. Mange bureauer viser interesse, og for at vi – og alle de fotografer, vi repræsenterer – kan blive endnu mere attraktive, har vi brug for flere billeder og et bredere udbud.

 Er du fotograf og smider 10-15 skud op i Filterimages, er du med i vores udvalg fra start. Langt de fleste kunder finder billeder via søgeord, og derfor gælder det om knytte de rigtige søgeord til dine billeder. Jo flere skud du lægger op, jo større mulighed for at sælge dine billeder.

 Vi ved godt, at mange fotografer har travlt, og derfor har vi gjort det nemt – og fair – at være med i Filterimages. På den made håber vi, at Filterimages kan hjælpe med til at få endnu flere fotografers billeder ud at leve.

Claus Smed / Filterimages

FotoMalia siger tak

Tak til Claus fordi at han ville fortælle lidt om, hvad man kan gøre med skuffe billederne 😉

Vi ved at nogle af vores læsere allerede har en profil hos filterimages og vi glæder os til at høre fra jer 🙂

Jakob Kjøller

Med en forkærlighed for lækkert grej, er jeg Fotograf med stort F, hvor jeg gør hvad jeg kan for at holde billeder ærligt og lige til.

Jeg er i konstant bevægelse og fiser rundt i verden for at deltage på foredrag og workshops. Det er den eneste måde jeg bliver bedre på.

Du kan måske også lide

Nikolaj Jessen – Refleksioner og illusioner

T-Dag – Epson fotoprinter og historien om galleriprint til en udstilling – Henry von Würden Jørgensen

Med Nikon 7500 til det nordligste Grønland

T-Dag – Kan du finde ud af Instagram?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *